barwy kategorii
This commit is contained in:
43
app.py
43
app.py
@@ -885,29 +885,40 @@ def get_admin_expense_summary():
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
# pip install hsluv
|
||||
import hashlib
|
||||
import hsluv # HSLuv - human-friendly, approx. perceptually uniform
|
||||
import hashlib, colorsys
|
||||
|
||||
def category_to_color_hsluv(name: str) -> str:
|
||||
def category_to_color(name: str, min_hue_gap_deg: int = 18) -> str:
|
||||
# Stabilny hash -> int
|
||||
hv = int(hashlib.md5(name.encode("utf-8")).hexdigest(), 16)
|
||||
|
||||
# Pełne pokrycie hue 0..360
|
||||
h = hv % 360
|
||||
# Proste, ale skuteczne mieszanie bitów, by uniknąć lokalnych skupień
|
||||
def rotl(x, r, bits=128):
|
||||
r %= bits
|
||||
return ((x << r) | (x >> (bits - r))) & ((1 << bits) - 1)
|
||||
|
||||
# Trzymaj stałe L i S (HSLuv: S≈chroma), dobrane dla dobrej widoczności
|
||||
# L w [50..65] jest uniwersalne na jasnym i ciemnym tle
|
||||
l = 60.0
|
||||
s = 85.0
|
||||
mix = hv ^ rotl(hv, 37) ^ rotl(hv, 73) ^ rotl(hv, 91)
|
||||
|
||||
# Drobna, ograniczona wariacja (±3) aby rozbić kolizje
|
||||
s += ((hv >> 17) % 7) - 3
|
||||
l += ((hv >> 23) % 7) - 3
|
||||
# Pełne pokrycie koła barw 0..360
|
||||
hue_deg = mix % 360
|
||||
|
||||
s = min(95.0, max(70.0, s))
|
||||
l = min(68.0, max(52.0, l))
|
||||
# Odpychanie lokalne: mała losowa korekta hue, aby podobne nazwy nie dawały prawie identycznych kolorów
|
||||
gap = (rotl(mix, 17) % (2*min_hue_gap_deg)) - min_hue_gap_deg # w zakresie [-gap, +gap]
|
||||
hue_deg = (hue_deg + gap) % 360
|
||||
|
||||
# Stałe, „bezpieczne” S i L dla dobrej rozróżnialności
|
||||
s = 0.78
|
||||
l = 0.55
|
||||
|
||||
# Minimalna wariacja S/L (±0.03..0.04), aby dodatkowo różnicować podobne hue
|
||||
s_var = ((rotl(mix, 29) % 7) - 3) / 100.0
|
||||
l_var = ((rotl(mix, 53) % 7) - 3) / 100.0
|
||||
s = min(0.9, max(0.7, s + s_var))
|
||||
l = min(0.65, max(0.48, l + l_var))
|
||||
|
||||
# colorsys.hls_to_rgb używa H,L,S w [0..1], więc hue trzeba przeskalować
|
||||
h = hue_deg / 360.0 # [0..1]
|
||||
r, g, b = colorsys.hls_to_rgb(h, l, s)
|
||||
|
||||
r, g, b = hsluv.hsluv_to_rgb([h, s, l]) # zwraca RGB w [0..1]
|
||||
return f"#{int(round(r*255)):02x}{int(round(g*255)):02x}{int(round(b*255)):02x}"
|
||||
|
||||
|
||||
|
Reference in New Issue
Block a user